חיפוש

הכפר של ברברה

לז'ראר המוסכניק טוב הלב נמאס להיות מנוצל על ידי החותנת שלו. הוא מחליט לעזוב את הכל ורוכש מוסך בכפר מרוחק במרכז צרפת. מול המוסך ממוקם מלון קטן ויפה שמנוהל על ידי אישה מסתורית ויפיפייה בשם ברברה. המפגש בין השניים מצית ניצוצות. ראיון עם יוצרת הסרט פלורנס קנטין

X
כל הסיפור
קנו עכשיו
חוות דעת גולשים

אודות הבמאית והתסריטאית פלורנס קנטין

אחרי שעסקה בפרסום התחברה לעולם הקולנוע והחלה את דרכה כאסיסטנטית של פרדריק רוסיף. היא המשיכה בתפקיד עוזרת במאי ראשונה ועבדה עם ז'אק ריווט.  וגם החלה לכתוב תסריטים. בשנת 1988 זכתה בפרס הסזאר לתסריט על "החיים הם נהר ארוך ורגוע, של אטיין שאלטלייה, סרט הפריצה של בנואה מג'ימל. היא שימשה כמפיקה ויועצת בהפקות רבות. בשנת 2001 ביימה את הסרט הראשון שלה באורך מלא "אני רעבה", אחריו ביימה עוד שני סרטים נוספים Olé  בשנת 2005 ו- Leur morale... et la nôtre בשנת 2008. בין התסריטים שאותם כתבה גם הקומדיה המצליחה "טאי דניאל, והדשא של השכן , ואני נשארת עם סופי מארסו.  

 

החיבור בן קתרין דנב וג'ראר דפרדייה 

הפעם הראשונה שהצמד הזה הופיע ביחד בקולנוע היתה בסרטו המופלא של פרנסואה טריפו "המטרו האחרון" בשנת 1980. באותה שנה הופיעו בסרט נוסף "אני אוהב אות, קומדיה רומנטית שביים קלוד ברי, בה הגיבורה מזמינה את כל אהוביה לארוחת ערב ולשולחן הסבו בנוסף לדפרדייה, ז"אן לואי טרינטיניאן, סרג' גנסבורג והזמר אלן סושן. שנה אחר כך צלמו את "בחירת הנשק" , מותן של אלן קרונו והופיעו לצידו של איב מונטאן, שלשו שנים אחר כך הופיעו בסרט נוסף של אלן קורנו.וב- 1988 בסרט שנקרא "מקום מוזר למפגש" אותו ביים פרנסואה דופירון. ב 2005 בסרט של אנדרה טשינה ף"הזמנים משתנים" ואז חיכו על לשנת 2010 , אז חיבר אותם פרנסואה אוזון בקומדיה , פוטיש אישה צעצוע. 

 

מאיפה נולד הרעיון לסרט?

מראש רציתי לצלם את זוג השחקנים האלה. את ז'ראר כבר ביימתי בעבר וחיכיתי להזדמנות לעבוד איתו שוב. קתרין דנב זו מישהי שתמיד חלמתי לעבוד איתה. נפגשנו בעבר כשהייתי תסריטאית בסרט אליו היא לוהקה. היא אישה יפיפייה ואצילית ומצד שני ידידותית ומקסימה. יש בה משהו פשוט ומזמין להתחבר אליה, וזו כבר נקודת מוצא טובה לעבוד יחד. חשבתי על כיוון של סרטי הרפתקאות כמו "הנערה מהמיסיסיפי" בו קתרין שיחקה בצעירותה לצד בלמונדו. גם אז לצד היופי שלה היא העבירה נשיות חזקה. רציתי סיפור אהבה גדול בין שתי דמויות שונות לחלוטין אחת מהשנייה, שכאשר הן נפגשות נולד ביניהן חיבור נצחי.

 

מדוע בחרת למקם את המפגש בכפר קטן הרחק מפריז?

רציתי לתת תחושה של ספינה טרופה שנסחפה אל חוף לא ידוע. הוא בורח מהחיים שהיו לו קודם. במקומות קטנים קל להתמקד באנשים עצמם ובתוכניות שלהם. יש הרבה אנשים שמתחילים בכפר פרק חדש בחייהם, אם זה אחרי יציאה לגמלאות, אחרי התאהבות באישה חדשה, אחרי התאהבות בגבר חדש, אחרי חלום לבית בכפר. הם עוזבים את החיים שהיו להם והסיכוי למפגש כזה שם נמוך יותר. ברברה היא כל מה שז'ראר לא הכיר מעולם, והוא מוקסם ממנה. הוא היה בעלים של מוסך גדול בשולי העיר, אותו לא עזב מעולם. עבורו זו סביבה חדשה. הוא אדם טוב שחש נבגד הוא הושפל עד שלא היה יכול לשאת זאת יותר. הפגישה בין השניים היא מקרית לחלוטין, יד הגורל ממש. מהר מאוד ז'ראר מוצא את עצמו בסיטואציה בה שוב הוא מרגיש מנוצל, אבל משהו בדמותה של ברברה מרתק אותו. לו היו צעירים בעשרים שנה כנראה היה נרקם ביניהן סיפור מלא יצרים, אך גם היום ז'ראר נמשך אל חיקה.

 

הם גרים אחד מול השני במרכז הכפר

כן, ממש דלת מול דלת בכיכר הכפר, עם הכנסייה הטיפוסית ברקע זה נראה כמו בימת תיאטרון. הכפר עבר שינויים, רבים עזבו, אין כומר בכנסייה, ראש העיר נאלץ לעשות עוד ועוד דברים בעצמו. זו צרפת שונה, ככה זה בפריפריה, רחוב שלמים עומדים למכירה. יש אווירה של עצב. אלה שנשארו גם חולמים לעזוב, כמו בעלי המוסך שחולמים לנסוע לאוזבקיסטן, או מולם ראש העיר שמנסה להחיות את המקום ומעודד את בעלי העסקים ללמוד אנגלית על מנת להיות מסבירי פנים לתיירים. זו צרפת של פעם, עם כלים חדשים כמו האינטרנט. ברברה היא מנהלת בית הארחה טיפוסית, היא מחממת מזון קפוא, זה לא האוכל האיזור המסורתי וכבר לא נשאר במקום הרבה מהרוח הצרפתית האותנטית.

 

מה עושה את דמותה של ברברה למרתקת?

יש אנשים כאלה שאנחנו פשוט רוצים לאהוב. יש לה את המעלה הזו שכולם רוצים להיות חברים שלה. זה איזור של אנשים פשוטים והיא בולטת שם במראה שלה ובגינונים שלה. היא עונדת תכשיטים ומטופחת, מרשימה ומשדרת מיסתוריות, נראית כאילו הגיעה מעולם אחר. לו היו עושים תוכנית טלוויזיה על הכפר, היא היתה הגיבורה. 

 

ולעומתה ז'ראר הוא טיפוס תמים

כן, הוא מה שנקרא בצרפתית ' Bonne Pomme הכוונה למישהו תמים, המילים)אולי קצת פרייאר. ( תרגום מילוי של המילים הוא תפוח טוב ) האדיבות שלו מוצאת חן בעיני האנשים. הסרט הוא מנקודת המבט שלו. הוא מבחין בברברה ומיד מוקסם ממנה. היא תמיד פונה אליו באפן שהוא לא ציפה לו. איך שהוא מגיע לכפר הוא מתקבל בברכה ומאומץ על ידי מספר אנשים כמו ראש העיר, תומאס העוזר שלו, ריקו שמוכר לו את המוסך, וכל התושבים שנשמעים לדעתה של ברברה. יש משהו רומנטי בכפר, גם אם יש יותר בעיות, עדיין יש חלומות ואפילו סוג של טירוף. ז'ראר הותיר מאחוריו את חמותו אותה משחקת שנטל לדסו, תפקיד עם הומור עדין שמצא חן בעיני. מריון היא המוסכניקית הראשונה של צרפת. היא מתביישת בביתה ואוהבת את חתנה ואת מנו הנכד, לכן היא רוצה לחפש את ז'ראר.

 

בסרט יצרת דמויות נשיות חזקות

זה משקף את המציאות של ימינו, נשים פעילות יותר ודינאמיות יותר. נשים יכולות לשפוט בעצמן, לא צריכות להתחבא, יש להן את החירות לפעול. הגברים בסרט הם פודלים, בעוד הנשים הן לביאות, יש להן טפרים והן יודעות לשרוט. רק ברברה שונה, היא שייכת לעידן אחר.

 

האם לעבוד עם דפרדייה היה שונה ביחס לסרט הקודם איתו?

לא ממש, הוא אינו משתנה. ז'ראר מגיע עם ניסיון של 200 סרטים. אי אפשר ללמד אותו כבר דברים חדשים. היכולת של ז'ראר במשחק היא פנינה שאין לה תחליף, יש בו עוצמה רבה. מה שהדהים אותי בצילומים איך הוא מוצא תמיד איך להיות מתאים בדיוק לטון של הסרט. גם בעריכה הייתי מופתעת איך הוא לא מפספס לרגע מה נכון לדמות שלו. קתרין דנב אמרה עליו: "ז'ראר הוא השחקן". אם הוא מגלם את אסטריקס את רואה מולך את אסטריקס. בסרט הראשון שביימתי אותו מעט נלחצתי מהמעמד. עכשיו זה כבר היה מאחוריי. אהבתי את העדינות שהוא הביא לדמות (פלורנב קנטין עבדה עם דפרדייה בקומדיה OLE  שצולמה ב 2005 , בו הופיע דפרדייה לצידו של הקומיקאי גד אלמלה.)

 

איך היה לעבוד עם קתרין דנב?

היא שונה מאוד, היא מאוד נעימה, היא אף פעם לא מתעמתת עם האחרים, אבל עדיין היא שומרת מרחק. היא גם צריכה את הרוגע שלה לפני הצילומים, מה שלצד ז'ראר עלול להיות בעייתי. על הסט היא רואה הכל, מתעניינת בהכל מהסאונד ועד תנועות מצלמה. היא מתייעצת עם הטכנאים. היא גם השתתפה בבחירת התלבושות, היא מחפשת רעיונות כדי להעשיר את הדמות שלה. היא מגיעה מוכנה מהשוט הראשון.

 

מה היתה הכימיה בין קתרין דנב לז'ראר דפרדייה?

יש ביניהם הרבה כבוד הדדי. כל אחד מהם מעריך מאוד את הדרך של השני, כשיש כזו הערכה כלפי השני כל אחד מהם רצה לשחק טוב יותר. זה הוסיף עבורם אתגר, איך להשתפר. ככה שהיה מאמץ משותף שפעל לטובת הסרט, וזה היה מקסים עבורי לראות את זה.

 

איך בחרת את השחקנים הנוספים?

אני אוהבת את שלב הליהוק. חיפשתי הרבה וליהקתי לכל תפקיד בתשומת לב רבה. את גיום דה טונקדה הכרתי מפרויקט אחר. הוא שחקן של תפקידים ראשיים שהסכים לבוא לשחק דמות משנית. מהרגע שדברתי עם גיום היתה ביננו הבנה, הוא שחקן מצוין. הוא הביא איתו עוד זוויות ויצרנו את הדמות של ראש העיר שהוא קצת משוגע עם תשוקה לתפקיד שלו. גרגורי לודי היה רעיון של דומיניק בנרד המפיק שלי. הוא לא היה דומה למה שדמיינתי לדמות, אבל הוא השלים את הפערים והביא איתו מתיקות לדמות. המפיקה השנייה שלי כריסטין גוזלן הציעה לי לקחת את שנטל לדסו. היא שחקנית מצוינת ושמחתי לעבוד איתה. בהזדמנות זאת אגיד ששני המפיקים חברים טובים וותיקים, ואני סומכת על האינטואיציה שלהם אחרי דרך ארוכה שעברנו יחד.

 

אשתו של ז'ראר אוהבת מאוד מוזיקת קאנטרי.

האמת היא שיש הרבה מוזיקאים בצרפת שעושים קאנטרי, ואימצו את המוזיקה כדרך חיים. בסרט השתמשנו בלהקה אמיתית, בעיני הם מעולים. דרך המוזיקה אנשים מגשימים חלום להיות מישהו שהם לא. גם לאשתו של ז'ראר יש חלום לפתוח דף חדש. ????

 

בחרת לעשות קומדיה מאוד אנושית

כן, אני לא אוהבת קומדיות לפי נוסחה, ההשראה שלי באה מאנשים. קומדיות הן דרמות עם קצב משלהן. חשוב שיהיה בהן מימד של אירוניה. חשוב להיות מאוד מדוייקים, לא פחות מאשר דרמות.

 

 

Bonne Pomme - הכפר של ברברה

 

101 דקות | צרפתית | תרגום לעברית ואנגלית

הפצה בישראל -קולנוע חדש החל מתאריך 29/6/2020 

בסינמטק תל אביב ובקולנוע כוכב רמת השרון. 

והחל 9/7 בהוט סינימה ובתי קולנוע נוספים ברחבי הארץ 

 

יוצרים:

בימוי ותסריט: פלורנס קנטין Florence Quentin

תסריטאי שותף: אלכסיס קנטין Alexis Quentin

צילום: פסקל גנסה Pascal Gennesseaux

עריכה: ביאטריס הרמיני  Beatrice Herminie 

עיצוב הפקה: בת-שבע דרייפוס Bethsabée Dreyfus 

הפקה: דומיניק בסנהרד  Dominique Besnehard

כריסטין גוזלן Christine Gozlan

 

שחקנים: 

ז'ראר: ז'ראר דפרדייה Gérard Depardieu

ברברה: קתרין דנב Catherine Deneuve

אמא מריון: שנטל לדסו Chantal Ladesou

ראש העיר: גיום דה טונקדה  Guillaume de Tonquédec

נאדין: פרנסואה לפן Françoise Lépine

ריקו: גרגואר לודי Grégoire Ludig

מנו: גותייה באטו Gauthier Battoue

 

ביקורות:

"פלורנס קנטין מזמנת את רוחות העבר עם הרבה מתיקות ורגישות, התוצאה משתלמת." Sud Ouest

"קומדיה מהנה שמציגה איחוד משמש בין ז'ראר דפרדייה לקתרין דנב." Femme actuelle

 

 

 

הפרטים שלי
הרשמה והתחברות:
לקוח חדש
לקוח רשום בויטרינה
או באמצעות:
שכחתי סיסמא
הרשמה לניוזלטר
תחומי עניין
פרסום בויטרינה

בעלי עסקים, מנהלי פרסום, יזמים ומקדמי אתרים - יש לכם מוצר או שירות חדש ומעניין? שימו אותו בויטרינה! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

תודה! הטופס התקבל בהצלחה.
צור קשר
תודה! הטופס התקבל בהצלחה.