חיפוש

לשרוד בלי סיגריות

הפסקתם לעשן? מצוין. עכשיו איך תתמידו? כך לא תחזרו לעשן גם בתקופות לחץ וקורונה

X
כל הסיפור
קנו עכשיו
חוות דעת גולשים

דווקא בתקופה לחוצה, בה רבים בבית, חלקנו בחל"ת או לא יודעים מה יעלה בגורלנו מד הלחץ והמתח עולה. השעמום משעות רבות בבית אף הוא מוסיף משלו וכל אלה עלולים לגרום גם למי שכבר הצליח להפסיק לעשן ולבנות לעצמו שיגרה שלא כוללת סיגריות ליפול שוב, בכוונה או שלא בכוונה למעגל העישון. כמה טיפים חשובים שיסייעו בידכם לשמור על ההישג גם בתקופה כזו ולצלוח את ימי הקורונה בלי לחזור לעשן.

 

עניין של החלטה

איליה מרחסין, מנחה קבוצות ויעוץ אישי לגמילה מעישון בקופת חולים לאומית, שירותי בריאות וצה"ל מעניק כמה טיפים שיסייעו לכם להתמיד בגמילה: "גמילה מעישון היא לרוב תהליך ארוך, מורכב ודורש מאמץ. לפעמים חושבים, שחזרה לעישון, זו "תאונה" של רגע, בעיקר באירועים משמחים או עצובים במיוחד, כאשר אנו "לא שולטים עד הסוף בעצמנו". לרוב לא כך הדבר. גם חזרה לעישון היא תהליך. כאשר אדם "מבשל" בראש תנאים מצדיקים. לפעמים באופן מודע ולפעמים לא. לכן חשוב לתחזק ולחזק את אי העישון.

עשה ואל תעשה

 

מומלץ לשתף - תספרו לאנשים קרובים על תהליך הגמילה שעברתם. תעודדו את מי שמעוניין, להיגמל גם. המחויבות כלפי אחרים לפעמים חזקה מהמחויבות שלנו כלפי עצמנו.


תעודדו את עצמכם – אפשר למשל לשים פתק בארנק "כל הכבוד לי שהצלחתי להפסיק לעשן, אני רוצה מאוד להמשיך עם ההישג הענק הזה, לשמור על עצמי ועל משפחתי". תוסיפו סיבות נוספות למה לא כדאי לכם לעשן. מה הרווח שלכם מהפסקת העישון ותקראו בפתק מידי פעם, במיוחד ברגעי משבר.


נשימות - ברגעי מתח תנשמו עמוק לבטן מהר יחסית ותוציאו את האוויר לאט לאט. תחזרו על פעולה מספר פעמים.


השלימו את זמן "ההפסקה" שסיפקה לכם הסיגריה – אם פעם יצאתם להפסקת סיגריה, היום תצאו להפסקת אויר צח. הסיגריה סיפקה לכם תירוץ להפסקה. קחו אותה, רק בלי סיגריה.


שנו וצרו עוד הרגלים - אמצו הרגלים חדשים וחיובים למשל: קפה ללא סוכר, תה צמחים, פעילות גופנית, לשתות מים, נשנוש ירקות.


השתדלו להימנע מעישון פסיבי – אל תחשפו לעישון של אחרים. גם אם זה "לא מפריע לכם".


אל תקשרו עליה למשקל לסיגריות - אם עליתם במשקל, חזרה לעישון זה לא הפתרון "הבריא". יותר קל יהיה לרדת במשקל, זה הרגל חדש יחסית. החליפו את הנשנושים במשהו בריא. לא בחזרה לסיגריות.

אפשר להתחיל מחדש – אל תלקו את עצמכם יותר מידי אם מעדתם. סיגריה אחת זו לא סיבה לוותר על הכל. טעיתם, תקנו -  לא לוותר. תחזרו מיד לתהליך גמילה מעישון.


חשוב לזכור - חשוב לזכור, קריז יעבור, התמכרות תישאר. אל תתנו לסיגריה אחת להרוס לכם את הגמילה!

עוד ב-תזונה, בריאות וכושר:
הפרטים שלי
הרשמה והתחברות:
לקוח חדש
לקוח רשום בויטרינה
או באמצעות:
שכחתי סיסמא
הרשמה לניוזלטר
תחומי עניין
פרסום בויטרינה

בעלי עסקים, מנהלי פרסום, יזמים ומקדמי אתרים - יש לכם מוצר או שירות חדש ומעניין? שימו אותו בויטרינה! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

תודה! הטופס התקבל בהצלחה.
צור קשר
תודה! הטופס התקבל בהצלחה.