חיפוש

עכשיו זה הזמן - להפסיק לעשן

אתם ערים לנזקים, לסירחון, לעלויות המיותרות ובעיקר לנזק הבריאותי שהסיגריות גורמות לכם. עשרת הדיברות שיעזרו לכם להיגמל מעישון

X
כל הסיפור
קנו עכשיו
חוות דעת גולשים

גם בעידן הקורונה, ולמרות הלחצים והסגר – אפשר לעבור גמילה מעישון. נכון, זה תהליך קשה תמיד, אבל בעזרת ליווי ותמיכה זה אפשרי.
תהליך הגמילה מעישון הוא לרוב לא קצר ולא קל. יש לגייס לשם כך רצון והתייחסות רצינית וזה נכון תמיד, כך שעכשיו זה זמן קורונה, אין יותר השפעה מאשר תקופת לחץ אחרת או שגרה שתמיד מזמנת הזדמנויות וצורך בסיגריה למעשנים.

 איליה מרחסין, מעביר סדנאות לגמילה מעישון בלאומית שרותי בריאות כללית, מספק את עשרת הדיברות שיעזרו לכם לפתח טכניקות לתהליך גמילה מעישון:

 

1. אימוץ מנטרות מקדמות -  משפטים שאנו אומרים לעצמנו כל הזמן, כמו "מתאים/חשוב לי מאוד להפסיק לעשן עכשיו", "החלטתי", "ברור שאני אצליח", "סיגריה לא תנצח אותי".

2. יעדים קטנים וראליים - להציב יעדים קטנים יחסית, אבל ריאליים לביצוע. חשוב מאוד לפרגן לעצתך כל הזמן על עמידה ביעדים שהושגו. להציב יעדים נוספים. 

3. יצירת שינוי התנהגותי - להתחיל לעשן חצאי סיגריות בלבד, להפריד בין קפה לסיגריה (5 דקות), לא לעשן ברכב, לעשן בעמידה בלבד, לשתות חצי כוס מים לפני כל סיגריה.

 4. להתייעץ –  התייעצו עם רופא או מנחה גמילה מעישון האם נכון להיעזר בתחליפי ניקוטין או תרופות לגמילה מעישון. מומלץ לבקש מהם עזרה והכוונה לאורך כל התהליך. דבר מספק גם מסגרת, גם בטחון והעיקר תהליך מדויק יותר.

5. אל תהיו לבד - מומלץ לעשות תהליך יחד עם עוד מישהו.

6. שתפו את הקרובים לכם -   לשתף אנשים קרובים (באמת). 

7. שלבים -  אחרי כשבוע או שבועיים מתחילת התהליך, כשיורדים בכמות העישון בכ- 60% ומרגישים מוכנים לנסות להפסיק לעשן לחלוטין, מנסים לא לעשן 24 שעות. הצלחתם? קודם כל לפרגן לעצמך על עמידה ביעד. להחליט האם רוצים להמשיך ברצף לעוד 24 שעות ועוד ועוד. לרוב היממה השלישית קשה במיוחד. 

8. ההתקפים חולפים - חשוב לזכור שהתקפי רצון לעשן באים והולכים. לרוב מדובר על דקות ספורות ומספר פעמים מועט ביום. ככל שממשיכים בגמילה, תדירות ועוצמת התקפים הולכים ויורדים. חשוב בעת התקף לעשות פעולה מידית כמו לשתות חצי כוס מים, ללעוס מסטיק, נשימות עמוקות. 

9. בלי הנחות - לא להשלות את עצתך שפעם עישנתי קופסא והיום אנסה רק אחת ורק באירועים חשובים. זה פשוט לא נכון. "נגעת - נסעת".

10. קבלו החלטה - תמיד יהיה משהו שיפריע, עכשיו זה  קורונה ובזמן שיגרה יש לחצים אחרים. תפנימו שאין זמן "נח" להיגמל. אם החלטתם שדי, אז די. אל תחכו כשזה יסתדר (רמז: זה אף פעם לא "יסתדר").

איור באדיבות לאומית

 

בימים אלה מציעה לאומית ליווי מקצועי חינם - גמילה מעישון ללא עלות גם בזמן קורונה, באמצעות הטלפון. ההליך אישי בטלפון על ידי יועצי גמילה, מסייעים למטופל המעשן לקבל כלים שונים העוזרים לו להתמודד עם התלות הגופנית והפסיכולוגית שיוצרות הסיגריות, להפטר מההרגלים הישנים הקשורים לעישון, קבלת כלים כיצד להתמודד בפיתוי לעשן וליווי לגמילה לאורך זמן ולקראת חיים בריאים יותר. השירות ניתן בלאומית ללא תשלום, בשעות הנוחות למטופל בשפות עברית, ערבית ורוסית. כמו כן, ניתן לקבל מענה דרך מוקד התרגום של לאומית בשפות אנגלית, צרפתית, אמהרית וטיגרינית . שיחות הייעוץ מתקיימות פעם בשבוע, במשך שמונה שבועות.

 

עוד ב-תזונה, בריאות וכושר:
הפרטים שלי
הרשמה והתחברות:
לקוח חדש
לקוח רשום בויטרינה
או באמצעות:
שכחתי סיסמא
הרשמה לניוזלטר
תחומי עניין
פרסום בויטרינה

בעלי עסקים, מנהלי פרסום, יזמים ומקדמי אתרים - יש לכם מוצר או שירות חדש ומעניין? שימו אותו בויטרינה! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

תודה! הטופס התקבל בהצלחה.
צור קשר
תודה! הטופס התקבל בהצלחה.