חיפוש

שחייה במים פתוחים - כך תעשו זאת

מה הם היתרונות שבשחייה במים פתוחים אל מול שחייה בבריכה? מה היא הטכניקה הנכונה? ומה הם הטיפים החשובים לתרגול שחייה במים פתוחים

X
כל הסיפור
קנו עכשיו
חוות דעת גולשים

שחייה במים פתוחים מוכרת לרבים כנראה מאירועי שחייה מפורסמים כמו צליחת הכנרת או חציית תעלת למאנש. אך מלבד אירועים פופולריים אלו, מדובר בענף ספורט אולימפי מאז 2008, אשר משלב את האתגרים של שחייה קלאסית בבריכה יחד עם אתגרי סיבולת מפותחים (בדומה לריצת מרתון), אתגרים הנובעים מאופיו הייחודי של הים וגם טכניקת שחייה מעט שונה המאפשרת לשחיינים לצלוח את המרחק הרב.

 

מה ההבדל בין שחייה במים פתוחים לשחייה בבריכה?

אפשר לומר שמלבד העובדה ששניהם כוללים שחייה, שחייה במים פתוחים ושחייה בבריכה שונות זו מזו כמעט בהכל. ראשית, שחייה במים פתוחים מתבצעת בגוף מים גדול כמו ים או אגם. סביבה זו מאפשר שחייה רצופה ללא חזרות וסיבובים בהגעה לקיר ובכך מאפשרת לשוחים להיכנס ל״זון״ יותר עמוק ולחדד את התנועות שלהם ככל שהמשחה מתקדם.

 

השחייה בגוף מים גדול מאפשרת גם שחייה למרחקים יותר ארוכים ולכן תחרויות שחייה במים פתוחים נערכות במקצים של 5, 10 ו-25 ק״מ, בניגוד לשחייה בבריכה בה המקצה הארוך ביותר הוא 1.5 ק״מ. 

 

הבדל נוסף הנובע מסביבת השחייה הוא אופיו המשתנה של הים. בניגוד לבריכה בה הטמפרטורה קבועה ואין זרמים, הים יכול להיות קר במיוחד ואף סוער. תחרויות שחייה רשמיות לא נערכות בטמפרטורת מים הנמוכה מ-16 מעלות צלזיוס ורק כאשר מקווה המים לא סוער ונתון להשפעת זרמים וגאות.

 

מה הטכניקה הנכונה?

שחייה במים פתוחים דומה במובן מסוים לריצת מרתון ודורשת מהשוחים לנקוט בטכניקה של ניהול מאמצים. כיוון שהמקצים ארוכים ויכולים להימשך מעל שעה, שחיינים רבים נוקטים בטכניקה שנקראת ״דראפטינג״. בטכניקה זו, שוחים בקבוצה כך ששחיין אחד מוביל ושחיינים אחרים שוחים מאחוריו או בקו מותניו.

 

באופן הזה, שחיין אחד ״מפלס״ את הדרך עבור האחרים, מקטין את החיכוך שהם נדרשים להתמודד מולו ומאפשר להם לצבור אנרגיה להמשך. לאורך השחייה מתחלף השחיין המוביל עד לחלקו האחרון של המסלול בו כלל השחיינים מנסים לפרוץ קדימה כדי להשיג את היתרון.

 

מבחינת סגנון השחייה, כמו במרבית ענפי השחייה, הסגנון המועדף הוא חתירה כאשר שחיינים משלבים בו תנועות יותר איטיות אחרי מספר תנועות מהירות כדי לשמור על אנרגיה.

 

טיפים חשובים לתרגול

ראשית, והכי חשוב, לא לשחות לבד. הים הפתוח הוא מסוכן גם עבור שחיינים מנוסים, זרמים, גלים או קושי בהתמצאות עלולים לגרום לאיבוד אנרגיה רבה ומסכנים את השוחים בטביעה. שחייה בזוגות או בקבוצה, גם אם אינה בקצב לו אתם רגילים, יכולה לעזור לכם להתמודד עם קצבים משתנים, להתנסות בהובלה או בהיצמדות לקבוצה.

 

בנוסף, חשוב להגיע עם ציוד מתאים - חליפת שחייה לכל הגוף על מנת לשמור על חום הגוף וכן משקפת וכובע ים כדי לדאוג לראות טובה ושחייה נוחה.

 

מבחינת זמנים ושעות, כדאי לתרגל בשעות הבוקר המוקדמות, בהם הים פחות סוער והזרמים חלשים יותר וכן עדיף לתרגל בקיץ בו טמפרטורת המים יחסית נוחה ובטוחה, אך לפני עונת המדוזות המסוכנות.
 

עוד ב-ספורט וכושר:
הפרטים שלי
הרשמה והתחברות:
לקוח חדש
לקוח רשום בויטרינה
או באמצעות:
שכחתי סיסמא
הרשמה לניוזלטר
תחומי עניין
פרסום בויטרינה

בעלי עסקים, מנהלי פרסום, יזמים ומקדמי אתרים - יש לכם מוצר או שירות חדש ומעניין? שימו אותו בויטרינה! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

תודה! הטופס התקבל בהצלחה.
צור קשר
תודה! הטופס התקבל בהצלחה.